Sider

tirsdag den 30. oktober 2012

Vil du have WAUU effekt i din indretning?

Hvordan opnår man personlighed i sin indretning ?
Måske har du oplevede at dit hjem virker kedeligt eller fladt, tros du syntes du har alle de rigtige ting ??
En af de enkleste effekter, men ofte også den sværeste er at skabe kontrast.
Kontrasten er den effekt der giver størst WAUU !
Den effekt der giver kant, lækkerhed og personlighed samt for dit udtryk til at virke stærkt.

Det nemmeste er at arbejde med, at man både har noget der er HELT HVIDT OG HELT SORT.

Nu tænker du måske : JA MEN hvordan gør jeg det når jeg elsker  hvidt i hvid, eller på anden måde tone i tone....og det er også super lækkert -HVIS man kan få det til at fungere!
Her er det kontrast imellem materialerne og struktur man kan arbejde. Blødt mod hårdt, glat mod struktur osv.  Kontrasten behøver altså ikke nødvendigvis at være i farverne, men altså ligeså vigtigt at skabe en dynamik i mellem elementernes former og materialer.
Kontrast kan være den overraskelse, det der gør din indretning spændende og anderledes.

.... et lille indretnings tip fra mig, som du måske kan hive frem når du ikke syntes dine kompositioner vil fungere. Ofte handler indretning og styling, om at have fornemmelse får sammensætning,
Derfor er  det ikke meningen du skal nå at tænke sin stue eller lille opstilling ihjel. Men hiv dette redskab frem i det øjeblik du ikke syntes det virker.

Jeg vil rigtig gerne komme med flere små fif og gode råd, men kunne rigtig godt tænke mig din hjælp. 
Har du stået med et spørgsmål eller dilemma -er der noget med indretning/ styling du godt kunne tænke dig et par fif til ??

Håber rigtig meget i vil hjælpe, 
stort smil fra mig,

........
Her et ganske lille eksempel, hvor jeg har tilføjet en smule kontrast til en lille opstilling.

Prøv især at se hvad der sker når den rillede krukke står op mod den glatte... frem for glat mod glat.