Sider

onsdag den 1. september 2010

mit råd...



mit bedste indretnings råd:

Hvad er hemmeligheden?
Hvordan skaber man et kreativt, personligt og harmonisk hjem? Hvordan bliver man sikker i sin stil?
Jeg bruger et meget simple ’værktøj’ når jeg arbejder. Jeg opbygger en historie, hvor alle brikkerne i indretnings puslespillet skal passe ind.
For nyligt indrettede jeg vores soveværelse, her tog min historie udgangspunkt i et lille billede jeg havde købt på loppemarked ’lillian drömmer om sine julklappar’ (se billedet herover) hvordan ville hendes værelse se ud? Pludselig bliver det nemt og sjovt at vælge farver, møbler, stof og lamper, det bliver en leg at digte videre på historien og til sidst se alle brikkerne falde på plads. Der er ingen der behøver at kende historien, andre end dig, det er bare en rette snor til om den ene eller anden ting passer ind i ’historien’.
Selvfølgelig bliver det svært når man skal fortælle historien om sig selv. Men prøv at lave et storyboard.

Opstil først jeres ønsker og behov: hvad skal rummet indeholde? Hvilken type sofa? Legehjørne? Læsekrog? Arbejdsplads? Mange mennesker? Få mennesker? -Lad dig ikke begrænse af ’det er der ikke plads til’ endnu!! husk, værelset skal rumme dig og ikke omvendt, der er altid en måde at få opfyldt sine ønsker.
Tilføj eksisterende møbler: det er jo de færreste der starter helt forfra, smil
Til sidst, drømmene: klip ud af blade, print ud fra blogs, alt det du godt kan lide, syntes er lækkert, det der taler til dig.
Når det hele er sat op på story-boardet, er jeg sikker på at der tegner sig et mønster. Farver der gentager sig, en stil der går igen. Begynd at lege med tingene...tag noget fra, læg noget til, vælg farver og sorter resten fra. Kik på det samlede billede...kan du se dine retnings liner? Begynder en historie at dukke frem? –det er jeg sikker på og hvis ikke, så få en ude fra til at sætte ord på.
Nu kan du nemt vælge og sortere fra. Har man noget at holde sig til finder man ofte sikkerhed i har hoppe ud i mere dristige valg og derved opnå mere personlige og kreative løsninger.
Held og lykke med indretningen og husk...dit hjem er dit hjem, ikke et udstillings vindue, det skal først og fremmest fungere praktisk...smil,



Camilla