Sider

torsdag den 19. september 2013

bag om værket_Caroline Sillesen

En mail fra Caroline Sillesen lå i min mail box, om jeg ville vise et af hendes illustrationer her på bloggen. JA ... min nysgerrighed var vagt, den nysgerrighed der gør at jeg elsker at lave boligrepotager, den nysgerrighed der elsker de små historier bag værket.
Hvor bliver de skabt, hvad driver dem frem, hvor kommer inspirationen fra?

Jeg fik lov at møde Caroline Sillesen ved hendes skrivebord på Østerbro. Fik lov at se de sidste nye smukke tryk og dem der stadig er under udførelse.
Mødte en utrolig pige med driften af 2 virksomheder under sin seng, som køres ved siden af studiet på arkitekt skolen! En virksomhed for hendes illustrationer og en hvor hun og kæresten laver smykker.
Fandt inspirationen fra Russiske El Lissitsky, der i starten har 1900 lavede de lækreste grafiske kompositioner. Fandt lækre støvede farver, især den gule tone og den fine blå/grå, fangede mit øje.
Jeg så en pige med en fantastisk sans for formgivning.

Er din nysgerrighed vagt??
Så se meget mere om Caroline på hendes website, hvor du lige nu kan vinde en af de fine illustrationer.

Tak til dig Caroline, fordi jeg måtte komme forbi, jeg blev virkelig inspireret og meget imponeret.